(Κωδικός Μαθήματος: 105Υ, Περίγραμμα μαθήματος)
Εξάμηνο: | Γ | Διδακτικές Μονάδες: | 2 | ECTS: | 5 | Τύπος: | Υποχρεωτικό (Υ) | |
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | – | Τύπος μαθήματος: | Υποβάθρου | Διδάσκων: | Π. Δημητρακόπουλος /Καραγιάννη Χ |
Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τους κανόνες ακαδημαϊκής γραφής, στην κατανόηση και αποτύπωση των σταδίων της ερευνητικής διαδικασίας στις περιβαλλοντικές επιστήμες και στην εξάσκησή τους με συγκεκριμένα εργαλεία και τεχνικές.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Περιγραφή Ύλης ανά Εβδομάδα: | 1. Εισαγωγή και συνοπτική παρουσίαση του μαθήματος. Σκοπός μαθήματος. Περιγραφή διαλέξεων. Τρόποι αξιολόγησης φοιτητών.
2. Η επιστημονική έρευνα. Στόχοι της Έρευνας. Χαρακτηριστικά της Έρευνας. Τρόποι Ταξινόμησης της Επιστημονικής Έρευνας. Η Έρευνα στο Τμήμα Περιβάλλοντος. Θέματα Ηθικής και Δεοντολογίας στην Έρευνα. 3. Στάδια Επιστημονικής Έρευνας. Καθορισμός Ερευνητικού προβλήματος. 4. Όλα για τις Μεταβλητές. Κλίμακες Μέτρησης. Ερευνητικό Ερώτημα. Ερευνητική Υπόθεση. 5. Αναζήτηση Βιβλιογραφίας. Σύνταξη και Παρουσίαση Βιβλιογραφίας. 6. Πώς γράφουμε μια εργασία. Πώς παρουσιάζουμε μια εργασία. Πώς ν’ αποφύγουμε την λογοκλοπή. 1η εργασία: Αναζήτηση βιβλιογραφικών πηγών και αποδελτίωση ερευνητικού άρθρου. 7. Συγγραφή Εργασίας βιβλιογραφικής επισκόπησης Ι. 2η εργασία: Συγγραφή εργασίας βιβλιογραφικής επισκόπησης. 8. Συγγραφή Εργασίας Βιβλιογραφικής Επισκόπησης ΙΙ. 9. Δείγμα, Πληθυσμός, Μέθοδοι δειγματοληψίας. 10. Ποσοτικές και Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Ι. Το Ερωτηματολόγιο. Η Συνέντευξη. 3η εργασία: Καταγραφή και ανάλυση σταδίων επιστημονικής έρευνας. 11. Ποσοτικές και Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας ΙΙ. Η Παρατήρηση και η Συμμετοχική Παρατήρηση. Οι Ομάδες Εστίασης. Η Ανάλυση Περιεχομένου. 12 &13. Παρουσίαση Εργασιών Φοιτητών. |
Διαλέξεις (ώρες / εβδομάδα): | – |
Ασκήσεις ‐Εργαστήρια (ώρες / εβδομάδα): | 4 |
Άλλες δραστηριότητες: | – |
Αξιολόγηση – Βαθμολόγηση: | Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής 10%
Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης 15% Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων 25% 1η Γραπτή εργασία 10% 2η Γραπτή εργασία 20% 3η Γραπτή εργασία 20% |
Σημειώσεις Διδάσκοντος: | Παρουσιάσεις των διαλέξεων |
Προτεινόμενα Συγγράμματα: | Ζαφειρόπουλος K. 2024. Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία;,Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
Λιαργκόβας Π. 2022. Μεθοδολογία της Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., Αθήνα. Κυριαζή Ν. 1998. Η κοινωνιολογική έρευνα: κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών, Ελληνικές Επιστημονικές εκδόσεις, Αθήνα. Collin R. 2010. Η έρευνα του πραγματικού κόσμου, Gutenberg, Αθήνα. Creswell J.W. 1994. Research design: qualitative and quantitative approaches. Sage: Thousand Oaks. Marshall P. 1997. Research methods: how to design and conduct a successful project. How to Books: Plymouth. Salkind N.J. 1997. Exploring Research. Prentice‐Hall: New Jersey • Yin R.K. 1994. Case study research: design and methods. Sage: Thousand Oaks. |
Διαδικτυακές Πηγές: | www.cordis.lu Community Research and Development Information Centerhttp://gradschool.about.com/cs/presentations/ Presentations and Public Speaking ‐ Guide picks.www.sciencemag.org/cgi/content/full/280/5361/208#Latour From the world of science to the world of researchwww.research.umich.edu/proposals/pwg/pwgcontents.html Proposer’s writing guide (University of Michigan) |
Τμήμα Περιβάλλοντος
Κτήριο «Ξενία A»
Λόφος Πανεπιστημίου
81100 Μυτιλήνη
Τηλ.: 22510 36200,
22510 36202
Fax: 22510 36209
E-mail: secr-env@aegean.gr